اشتراک گذاری

درخت، نشاء و نهال

نشاء و نهال گیاه دارویی کاپاریس (کبر)

VN-30126
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 3000 اصله
حداقل سفارش: 3000 اصله
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

زمان آماده سازی محصول در مذاکرات تعیین می شود

توضیحات
توضیحات

توضیحات نشاء و نهال گیاه دارویی کاپاریس (کبر)

کاپاریس اسپینوزا در ایران با نام های کبر، کورز، خیارشنگ، مارگیر، علف مار،  لگجی، لیجین و هندوانه کوهی یا داغ قارپوزی شناخته می شود. این گیاه دارویی ارزشمند گونه ای بومی، دائمی (با عمر بیش از 50 سال) و خزان کننده است. گیاه کبر به عنوان یک گیاه مهم دارویی مطرح است و از غنچه، گل، میوه، برگ های تازه و ریشه آن برای مصارف غذایی و دارویی استفاده می شود. گیاه کبر قادر است در مناطقی با متوسط بارش سالانه 200 میلی متر به خوبی رشد کند و به مناطق خشک  و نور شدید سازگاری دارد. از نظر محدوده تحمل به یخبندان نسبت به یخ زدگی در طول دوره رویش حساس بوده اما در حالت رزت (خواب زمستانی) تا منفی 10 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.  کبر گیاهی سازگار با خاک های فقیر است و ارتفاع آن در شرایط مناسب به یک متر هم می رسد و با قابلیت رشد در صخره ها و خاک های فقیر، داشتن ریشه با عمق بیش از 3 متر و اشعابات هوایی به صورت خوابیده روی زمین، مساحتی بیش از 10 متر مربع را پوشش می دهد و نقش بسزایی در کنترل فرسایش بادی و بادی خاک داشته و از بروز ریزگرد جلوگیری می کند. گیاه دارویی کبر در طول زندگی نیاز به آبیاری ندارد و برای استقرار نشاء آن کافی است به مدت 2 ماه نشاء یا نهال آن آبیاری و پس از استقرار آبیاری را قطع نمود.

گیاه کبر دارای مواد موثره مانند گلوکوزیدها، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدانهای قوی شامل روتین و کوئرستین است. و برای درمان بیماری دیابت، بیماری های کبدی شامل کبد چرب و سیروز کبدی کاربرد دارد. این گیاه ضد التهاب است و برای درمان بیماری های التهابی مفصلی شامل آرتروز و روماتیسم کاربرد دارد. از دیگر مصارف آن در صنایع دارویی و آرایشی است. هم اکنون شرکت دارویی هیمالیا انواع داروها را با استفاده از مواد موثره گیاه کبر تولید می نماید.
توسعه کشت گیاه کبر از چند جنبه حائز اهمیت است. 1- بیایان زدایی و کنترل فرسایش بادی و آبی خاک-  2- تولید تجاری و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی- محصولات تولیدی گیاه کبر شامل غنچه و میوه به صورت ترشی و شور قابل عرضه با بازارهای داخلی و خارجی است و قیمت بسیار مناسبی دارد بنابراین با کشت آن می توان علاوه بر کمک به محیط زیست ارزآوری و اشتغال آفرینی نیز نمود. 
مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • نوع
    نشا
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز