اشتراک گذاری

داروهای زنبور عسل

نوزماهیل ترکیب گیاهی درمان نوزما و کنه

VN-28803
نوع دارو: گیاهی
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 1 لیتر
حداقل سفارش: 1 لیتر
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

از 2 الی 5 روز کاری

توضیحات
توضیحات

توضیحات نوزماهیل ترکیب گیاهی درمان نوزما و کنه

بیماری نوزما بعد از کنه کشنده ترین بیماری زنبور عسل است که باید اقدام پیشگیرانه از گسترش آن در تمام فصل بخصوص پاییز و بهار به عمل آورد. در حین ابتلای شدید هم باید اقدام سریع و به موقع انجام داد. از دست دادن زمان در نوزما یعنی گسترش آلودگی و تلف شدن زنبورهای بیشتر.

ترکیب گیاهی نوزماهیلبا فرمولاسیون کاملا ارگانیک از عصاره و اسانسهای مختلف گیاهی و مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامینهای لازم ترکیب شده است. اثربخشی این محصول ارگانیک طی چندین سال پژوهش و تست بر روی کلنی های مختلف مبتلا به نوزما ثابت شده است.  این دارو هیچ عارضه جانبی نداشته و برخلاف فوماژیلین سبب درمان و برگشت کامل کلنی های بیمار به حالت طبیعی میگردد. نسبت به فوماژیلین کم هزینه و به صرفه تر بوده و همچنین این ترکیب گیاهی با درمان کامل بیماری همراه خواهد بود و معایب انواع آنتی بیوتیکها را هم ندارد. یکی از مزایای این ترکیب این است که کلنی هایی که دارای تلفات بالایی بودند را می توان به شرایط طبیعی برگرداند. این ترکیب برخلاف فوماژیلین باقیمانده مواد سمی در عسل ندارد و علاوه بر نوزما، از تکثیر و ازدیاد کنه واروا جلوگیری میکند. افرادی که به طور منظم از نوزماهیل در برنامه غذایی زنبورها بهره گرفتند از هیچ داروی کنه ای استفاده نکردند.

دستور مصرف نوزماهیل

شربت: قبل از مصرف بطری را بخوبی تکان دهید. در زمان پیشگیری و کنترل بیماری یک لیتر از این عصاره در ۵۰ لیتر (20 سی سی به ازای یک لیتر) شربت آماده، مخلوط و به خوبی هم زده شود. سپسدر شربت خوری داخل کندو بریزید. در داخل شربت خوری یک توری پلاستیکی برای پیشگیریاز غرق شدن زنبورها تعبیه کنید. در آلودگی شدید مصرف دارو را یک هفته هر روز تکرارکنید.  برای پیشگیری هر دوتا سه روزیکبار حداقل ماهی 4 بار بخصوص در فصول سرد ویا مکانهای مرطوب شمالی و جنوب کشور این دارو اکیدا توصیه میشود. به دلیل اینکه نوزما سرانا در کوتاه مدت سبب از دسترفتن کلنی میشود اقدام به موقع و مناسب باید صورت گیرد. پیشگیری از این بیماری بهتر از درمان خواهد بود. هیچ یک از افراد کلنی حتی ملکه از نوزما ایمن نیستند.

کمتر یا بیشتر کردن دوز درمانی بستگی به شرایط مثل تعداد زنبور، توان و میزان ذخیره انرژی یا تعداد قابها، فصل، منطقه و میزان پیشرفت بیماری دارد. در ریزش خفیف یک لیتر نوزماهیل به 40 و در شدت بیماری و ریزش شدید یک به 30 لیتر شربت توصیه میشود.

نوزماهیل دوره پرهیز از مصرف دارو ندارد. این ترکیب با آنتی بیوتیکهای مرسوم قابل اختلاط است. دوز آنتی بیوتیک باید کمتر از دستور مصرف مخلوط شود. چون ترکیبات گیاهی موجود در این محلول بر اثرات آنتی بیوتیک می افزاید. مقدار معمول مصرف آنتیبیوتیک را به یک پنجم کاهش دهید. این ترکیب با پروبیوتیکها قابل اختلاط نیست بهترین حالت استفاده از پروبیوتیکها بعد از طی یک دوره درمانی با نوزماهیل است.

به دلیل اسانس گیاهی موجود در این محلول ممکن است در فصول قحطی و کمبود گل، سایر زنبورها برای غارت به کندو حمله کنند بهتر است که تغذیه با این محلول در زمان کمبود غذا در عصرگاه باشد و ورودی کندو محدود شود. در سایر فصول مثل اواخر زمستان و بهار که نوزما به بیشترین مقدار میرسد در هر زمان میتوان مصرف کرد. به طور کلی مصرف دارو بعد از چند ساعت فعالیت و پرواز زنبور توصیه میشود. در صورتی که با حرارت اقدام به تولید شربت شود (شربت اینورت) باید بعد از خنک شدن محلول نوزماهیل اضافه شود.

خمیر شیرین: در صورت ساخت کیک گرده یا خمیر شیرین یک لیتر به ازای 70 کیلو از شکر یا خمیر میتوان اضافه نمود. از آنجایی که تولید بسیاری از غذاهای آماده زنبور بهداشتی نیست احتمال آلودگی به انواع عوامل قارچی و باکتریایی وجود دارد. توصیه میشود در تغذیه زنبور با خمیر شیرین یا کیک گرده، از نوزماهیل برای ضد عفونی و بخصوص خوش خوراک شدن آن استفاده کنید.

تزریق یا اسپری: در زمان همه گیری نوزما و از دست دادن اشتها بهترین روش استفاده از نوزماهیل، تزریق یا محلول پاشی در کندو است. چون زنبور مجبور خواهد بود که شربت را مصرف کند. یک لیتر از ترکیب گیاهی نوزماهیل را در 50 لیتر شربت مخلوط کرده و در هر کندو حدودا 200 تا 300 سی سی بین قابها محلول پاشی کنید. این عمل را تا 7 روز ادامه دهید. استفاده از ترکیبات اسیدی مثل سرکه سیب یا اسید سیتریک به جهت تسریع دفع اسپور و خوش خوراک شدن غذا به مقدار یک لیتر در 50 لیتر شربت یا کیک توصیه میشود.


نوزماهیل فاقد هر گونه مواد سمی، الکل، رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده است و باقیمانده مضر در عسل یا موم نخواهد داشت. در زمان مصرف این ترکیب میزان عفونت داخلی مثل نوزما، بیماریهای انگلی، حمله کنه ها و بخصوص بیماریهای ویروسی و قارچی به حداقل خواهد رسید.

مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • نوع دارو
    گیاهی
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
صفربلوطی / 20 بهمن 1401
دارونوزماهیل
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز