اشتراک گذاری

روتیواتور

رتیواتور 28 تیغه ثابت وسط

VN-31125
طول خاکورزی: 128 سانتی متر
توان تراکتور: 30-40 اسب بخار
عمق خاکورزی: 15 سانتی متر
موارد بیشتر
حداقل سفارش: 1 دستگاه
حداقل سفارش: 1 دستگاه
شرایط تحویل

شرایط ارسال

ارسال توسط تامین کننده

از 2 الی 5 روز کاری

توضیحات
توضیحات

توضیحات رتیواتور 28 تیغه ثابت وسط

*مناسب برای تراکتورهای هلدر و گلدونی 950 بی 50 و یورو50  و مشابه
*دور بر دقیقه:540
*وزن227 کیلوگرم
مناسب برای مزارع و شالیزار
قیمت بدون گاردون می باشد

دارای یکسال گارانتی و ده سال خمات پس از فروش

رتیواتور چیست و چه کاربردی دارد؟

رتیواتور یا گاوآهن دوار دستگاهی است شامل یک محورافقی که روی آن تعدادی تیغه( به شکل L یا شمشیر) نصب شده وتوسط شافت  O.T.P تراکتور می چرخد . چرخش و برخورد تیغه ها با زمین آنرا شخم می زند.عمق شخم بین 8 تا 15 سانتیمتر است و عرض کار هم متناسب با عرض دستگاه است رتیواتورها معمولا پشت تراکتور هستند و عرض آنها متناسب با قدرت تراکتور و نوع زمین بین 90سانتیمتر تا بیش از سه متر است. از رتیواتور جهت عملیات خاکورزی شامل: شخم زدن خاک ، آماده سازی زمین ، ازبین برد علف های هرز و لارو حشرات،خرد کردن باقیمانده گیاهان و اخلاط آنها با خاک ، بذرپاشی ، نرم کردن خاک و... استفاده می شود.

رتیواتورها در سه نوع ثابت وسط (جهت مزارع وشالیزارها) ، ثابت یکطرفه و کشویی (جهت باغات) تولید می شوند.

مزایای رتیواتور نسبت به سایر دستگاهها:

1-برای تهیه بستر بذر کار ماشین های اولیه و ثانویه را همزمان انجام می دهد در نتیجه تردد در زمین کاهش می یابد (خاک کمتر تحت فشار پرس شدن قرار می گیرد) و سرعت کار بالا می رود(کاهش هزینه)

2- علاوه بر شخم زمین باعث صاف و هموار شدن زمین می گردد.

3- چون تیغه ها این دستگاه خاک را برش می دهند وکمتر زیررو می کنند رطوبت خاک را حفظ می کنند .

روش راه اندازی رتیواتور:

1-در زمان حمل و نقل دستگاه  دقت شود دستگاه بصورت صحیح روی وسیله نقلیه قرار گیرد تا به دستگاه و خودروی حمل صدمه وارد نشود. همچنین از وارونه کردن دستگاه خودداری شود.

2-جهت اتصال دستگاه به تراکتور ابتدا تراکتور و دستگاه را روی یک سطح قرار دهید به نحوی که تراکتور عمود بر شاسی دستگاه قرار گیرد و جک نگهدارنده دستگاه را در وضعیت ایستاده قرار دهید سپس بازویی های تراکتور را با محل قرار گرفتن بازویی ها در روی دستگاه در یک راستا قراردهید و پین های مربوطه را جا بزنید.

3-وسط دسته تراکتور را وصل کنید.(ابتدا به تراکتور و سپس به دستگاه) در صورت نیاز با بالابردن بازوییها و یا باز و بسته کردن وسط دسته سوراخ وسط دسته را با محل تعبیه شده روی دستگاه تنظیم کنید

4-مطمئن شوید گاردون مناسب دستگاه است.(از لحاظ توان ، اندازه و کلاچدار بودن) پیچ های کلاچ گاردون را متناسب با زمین تنظیم نمایید سپس گاردون را از سمت کلاچ به دستگاه واز سمت دیگر به شافت 540 دور خروجی تراکتور (O.T.P) وصل کنید.دقت کنید پین ها و یا پیچ های قفل گاردون به درستی جا رفته باشند حال با وسط دسته گاردون را در وضعیت مطلوب تنظیم نمایید.

5-اشپیل های فنری سر پین ها (بازویی ها و وسط دسته) را  جابزنید .

6- واسگازین گیربکس و جعبه دنده بغل را بازدید کنید.

7- از دستگاه فاصله بگیرید سپس تراکتور را روشن نمایید و کمی بازویی ها را بالا بیاورید تا دستگاه از زمین جدا شود حال اشپیل جک نگهدارنده را درآورده  آن را بالا بیاورید و اشپیل آن را جا بزنید.حال با سفت کردن زنجیرهای دو طرف بازویی ها دستگاه را در جای خود محکم کنید تا به چپ و راست منحرف نشود.

8-مجددا از دستگاه فاصله بگیرید و مطمئن شوید دستگاه فاصله مناسب با زمین را دارد آنگاه شافت O.T.P را در گیر کنید بگذارید ده دقیقه درجا کار کند. مطمئن شوید دستگاه صدای نامربوط نمی دهد.

9- دستگاه آماده کارکردن است با اطمینان از مناسب بودن زمین (داشتن رطوبت کافی ، سنگلاخی نبودن و...  ) نسبت به شخم آن اقدام نمایید.

10- بعد ازیک ساعت کارکرد مطمئن شوید پیچ های کلاچ گاردون درست تنظیم شده اند اگر زیادی شل باشند ضمن اینکه درست شخم نمی زنند معمولا کلاچ داغ می شود و به گاردون صدمه می زند و اگر زیاد سفت باشند در موقعه برخورد با سنگ و موانع کلاچ عمل نمی کند وبه دستگاه یا تراکتور صدمه می زند

رتیواتور ثابت وسط:

رتیواتور ثابت وسط در مزارع (گندم ، جو، پنبه ) و شالیزار جهت سله شکنی و از بین بردن علف های هرز و همچنین جهت دانه بندی خاک مورد استفاده قرار می گیرد که در صورت استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به دیسک و شعله افکن نمیباشد و هر دو کار باهم انجام می شود یکی دیگر از مزایای این دستگاه این است که  طوری طراحی شده به هنگام کار گل و لای و سنگ به طرف راننده و تراکتور پرتاب نمیکند

مشخصات رتیواتور 28تیغه ثابت وسط:

دارای 28تیغه از جنس فولاد ضد سایش  بصورت 7 ردیف 46 تایی تیغه که روی یک محور قرار گرفته اند تشکیل شده. جهت مزارع و شالیزار بکار میرود.

مناسب برای تراکتورهای هلدر و گلدونی 950 بی 50 و یورو50  و مشابه

28پره : 540 دور بر دقیقه - قدرت 40-30  HP - وزن 227 کیلوگرم - میزان فاصله از مرکز تراکتور 65 تا 65سانتیمتر

 

مشخصات کلی
مشخصات کلی
  • طول خاکورزی
    128 سانتی متر
  • توان تراکتور
    30-40 اسب بخار
  • عمق خاکورزی
    15 سانتی متر
پرسش و پاسخ
پرسش و پاسخ
نمودار قیمت
نمودار قیمت
راهنما
نام تامین کننده
نام تامین کننده
نام محصول
نام تامین کننده

جهت مشاهده اطلاعات تماس تامین کننده، لطفا نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

نام تامین کننده

نام تامین کننده

09125285988

کاربر عزیز